na oficjalnej stronie skody -jest pokazana taka RS-ka niebieska i tam wlasnie ladnie widac ten spojler.Co do malego spojlera to oferuje Milotec taka mala lotke i tez fajnie ona wyglada koszt takiej lotki to chyba cos kolo 160 zl bez malowania :wink:
niestabilność Octavii II
Zwiń
X
-
niestabilność Octavii II
Cześć wszystkim - Zastanawiam się nad zakupem Octavi II 1.9 jednak ostatnio zasiał we mnie pewien niepokój. Mają oni w Firmie 2 szt z zeszłego roku i on twierdzi że samochody są bardzo mało stabilne tzn. prowadza je po drodze, oraz że są stosunkow słabe - zdaża się że przy próbie ruszania na wolnych obrotach samochód często gaśnie. Czy może być to prawdą? Czy są to jakieś jednostkowe przypadki? A może coś ściemniają a może tak było w pierwszych egzemplarzach.
Ogólnie chciałbym aby użytkownicy tych samochodów podzielili się wrażeniami z jazdy?
Za wszelkie informacje z góry dziękuję.
-
-
TDI wymaga nieco gazu przy ruszaniu, TTM jak zresztą i inne dieselki.
O ile się nie mylę to w OII 1.9 jest 105 konny, i może sprawiać wrażenie nieco ospałego jednak na pewno jest bardzież żwawy niż silniki MPI, a po chipie to ten model będzie chodził jak burza...
Octavia Kombi ASV 114KM 256Nm @ 148KM 330Nm by ALI - polecam tego tunera...
Komentarz
-
-
StaruchPI>
1. Rzeczywiście na początku mimo 15lat za kółkiem miałem czasem problemy z O2 1,9TDI i mi gasła. Na usprawiedliwienie dodam (bo trochę wstyd). Że to mój pierwszy diesel, poprzednio miałem (mam nadal) mocną benzynę i jeżdzę raczej na słuch (lub obrotomierz). Od kilku tygodni jednak mi się to nie zdarza. Na pewno nie jest winny samochód/silnik ale przyzwyczajenia kierowcy
2. Co do stabilności to rzeczywiście na nierównościach przy dużej prędkości czasem zdarza się, że lekko ruszy tyłem, ale znowu zrzucam to na karb moich przyzwyczajeń. 6 lat dynamicznego jeżdzenia Clio II robi swoje a O2 jakby nie było dłuższym samochodem jest. Lekkie rzucanie tyłem nie ma raczej wpływu na bezpieczeństwo bo samochód natychmiast zaczyna trzymać się pazurami drogi i na normalnej drodze na zakrętach jest wręcz fenomenalny. Normalnej czytaj: nie wiejska z dziurami i krowimi kupami.
W swojej O2 nie mam ESP.
Co do mułowatości 1,9 to rzeczywiście przy ruszaniu jest lekko leniwy, ale taka charakterystyka silnika. Brakuje mi też lekko kopa na 4 w okolicach 100km, ale to również moje przyzwyczajenia. Nie da się porównać mojej poprzedniego clio II z benzyną 1.6 i 90KM oraz masa 985kg do O2 z dieslem 1,9 TDI 105KM i o 50% większą masą. No i te momenty obrotowe. Generalnie jestem zadowolony, ale lekki niedosyt z 2.0 TDI zostaje. W Mastersie nadzieja. Jestem maksymalistą ale ponad 90tys za O2 to była dla mnie lekka przesada i zostało 1.9.
pozdro
Komentarz
-
-
hmm, panowie, traktujecie swoja marke jak marke jakiejs drugiej kategorii, byc moze ona jest taka wlasnie "gorsza", ale za inne kompakty (czyli mimo wszystko generalnie fury odrobine mniejsze), z porownywalnymi motorami i wypasem kosztuja bardzo podobnie.Zamieszczone przez Kmabdelikatnie powiedziane :szeroki_usmiechZamieszczone przez pooh2005. Jestem maksymalistą ale ponad 90tys za O2 to była dla mnie lekka przesada.
no rzeczywiscie 5d stilo kosztuje jakies 83tys, ale mimo wszystko wole octe
(corolla 116KM - 89000, astra III chyba ponad 95000)saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Niedawno przyjechał kolega ze Szwajcarii i mówił że dużo octavi 02 trafia na serwisy.Wzywają właścicieli do różnych poprawek.Jak bym dał tyle kasy to też bym się wkurzał.Z drugiej strony to dobrze że ujawniają błędy a nie tak jak szwagier( kupił uno w promocjii i ma ją do dziś jako stały klient sklepu motoryzacyjnego).Coraz więcej marek ujawnia błędy , grunt że się przyznają do tego. :wink:
Komentarz
-
-
Re: niestabilność Octavii II
Wygląda, że jest tak poprostu w dieslu, że trzeba przygazować. Ponoć prawdziwa korba jest we Fiacie Stilo z boskim JTD.Zamieszczone przez StaruchPlzdaża się że przy próbie ruszania na wolnych obrotach samochód często gaśnie. Czy może być to prawdą?
Wydaje mi się, że przypadłości wieku młodzieńczego zdarzają się wszystkim i właściwie to zależy to od egzemplarza i szczęscia posiadacza :|Leon FR 2.0TDI 170KM
Komentarz
-
-
Witam
Co do ruszania podczas normalnej jazdy to ruszam z ok 1200 obr(wiecej nie potrzeba bo sie turbinka włącza a wtedy o spokojne rusznie nie łatwo
)), a benzynowa Astrą II 1.6 16V ktora mialem wczesniej ruszałem z ok 1800 obr Jak dla mnie dużo latwiej jezdzi sie dieslem niz benzyna. Zreszta zgasic diesla podczas ruszania jest IMO 10 razy trudniej niz benzyne.
Pozdrawiam.--------------
Komentarz
-
-
ej!!! bez przesady! w manualu przy odrobinie wyczucia też sie bez problemu rusza...
każdym samochodem można od ruszania załatwić sprzęgło :wink:
a na temat stabilności, czy ktoś ze snujących zarzuty skosztował jazdy innymi autkami z aktualnej oferty w tym przedziale cenowym?!? O2 jest bez konkurencji
k
może nowy focus coś może, ale jeśli układ jezdny ma taki jak focus MAX to też nie do końca. O2 jest zajebista :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Z nowych aut zmienione zawieszenie ma Astra, Focus, i grupa VW - Focus byl klasa sama dla siebie w poprzedniej budzie, a teraz rywale go dogonili.
Co do ruszania to faktycznie diesla CR latwiej zadusic i to czasem mi sie udawalo w Lagunie. Co do ruszania wzgledem starych diesli to rusza sie tak samo, z tym ze tu obroty sa ustawione nizej niz kiedys diesle mialy i stad mozna bylo ruszac bez gazu po parkingu tak samo jezdzic. Skody jeszcze mi sie nie udalo zdusic przy ruszeniu.
A co do 'aftomatow' tez fajna sprawa szczegolnie do jazdy w miescie w cyklu ruszyc-zatrzymac i tak kilkaset razy dziennie.
Komentarz
-
-
Pompy były "mocniejsze" na niskich obrotach... Na początku kilka razy zdusiłem silnik...
Jednak człowiek szybko się przyzwyczaja i nie ma z tym później problemu :twisted:
Co do zawieszenia... Octavia II w Elegansie... Prowadzi się mega zajebiście... Combi ciut gorzej... Ale limuzyna bajecznie
k
k
k
Slowackiego... 140 km/h zero wrażenia na aucie... Sempertyny... Ilu cudaków tam wisiało na barierkach... Obwodnica... Wszystkie łuki na maxa... O ile mozna
ops:
Wjazd do Gdyni od strony Rumii... Za miejscem gdzie stoją... 170-180... Nic... Więcej nie ma sensu... Droga lekko nierówna. Wyjazd z Wejherowa... Prosta przed Redą... 200 i nic... Droga dwupasmowa z lekkimi koleinami. Inne auta są zdecydowanie bardziej nerwowe :idea: Morena... Kierunek Słowackiego (Dlugi łuk za Lotosem)... 170 i jedziemy po 1 pasie...
Wszystkie predkości albo przy znikomym ruchu... Zdarza się czasem, lub też w nocy :!:
Krótko... Zawiecha dużo lepsza od Octavii I :!:www.soft-car.pl
www.chiptuning-gdansk.pl
- Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
- Wyłączanie DPF
- Hamownia Obciążeniowa
Komentarz
-
-
Moja O2 robi sie troche niestabilna powyzej 180 km/h (z pasazerami z tylu nawet juz od 160) - wrazenie jest takie jakby przod zaczynal "myszkowac" po drodze. Przypuszczam ze pomoglby jakis dociskajacy spoiler z przodu. Dotychczas nie doprowadzilo to do wiekszych problemow, jednak na wszelki wypadek w zakretach zwalniam ponizej tej granicy.
Komentarz
-
-
Aslan>
Tiaaaaaaaaaa....mysle ze przy 180km/h to kazdy cywilny samochod zaczyna myszkowac i byc niestabilny. Mysle, ze gdybym przeczytal twoj komentarz wczesniej, to zastanowilbym sie nad Subaru w wersji WRC. A tak kupilem tylko O2 kombi i bede musial uwazac przy predkosiach poddzwiekowych (i nie wchodzic w zakrety przy 150-160).
pozdrawiam
Komentarz
-
Komentarz