Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

niestabilność Octavii II

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • niestabilność Octavii II

    na oficjalnej stronie skody -jest pokazana taka RS-ka niebieska i tam wlasnie ladnie widac ten spojler.Co do malego spojlera to oferuje Milotec taka mala lotke i tez fajnie ona wyglada koszt takiej lotki to chyba cos kolo 160 zl bez malowania :wink:

  • #2
    niestabilność Octavii II

    Cześć wszystkim - Zastanawiam się nad zakupem Octavi II 1.9 jednak ostatnio zasiał we mnie pewien niepokój. Mają oni w Firmie 2 szt z zeszłego roku i on twierdzi że samochody są bardzo mało stabilne tzn. prowadza je po drodze, oraz że są stosunkow słabe - zdaża się że przy próbie ruszania na wolnych obrotach samochód często gaśnie. Czy może być to prawdą? Czy są to jakieś jednostkowe przypadki? A może coś ściemniają a może tak było w pierwszych egzemplarzach.
    Ogólnie chciałbym aby użytkownicy tych samochodów podzielili się wrażeniami z jazdy?
    Za wszelkie informacje z góry dziękuję.

    Komentarz


    • #3
      TDI wymaga nieco gazu przy ruszaniu, TTM jak zresztą i inne dieselki.

      O ile się nie mylę to w OII 1.9 jest 105 konny, i może sprawiać wrażenie nieco ospałego jednak na pewno jest bardzież żwawy niż silniki MPI, a po chipie to ten model będzie chodził jak burza...
      Octavia Kombi ASV 114KM 256Nm @ 148KM 330Nm by ALI - polecam tego tunera...

      Komentarz


      • #4
        Witam Cię StaruchPI

        kliknij poniżej i poczytaj
        Forum - Octavia Club Polska
        Forum - Octavia Club Polska
        Power is nothing without control !
        "Samochód nie powinien wyglądać na szybszy niż jest" - zasłyszane na forum (napisał paulm)

        Komentarz


        • #5
          Ja mam O2 1.9 TDI z wrzesnia 2004 i ostatnia rzecza, ktora bym o tym aucie powiedzial, to ze jest niestabilne.

          Komentarz


          • #6
            StaruchPI>
            1. Rzeczywiście na początku mimo 15lat za kółkiem miałem czasem problemy z O2 1,9TDI i mi gasła. Na usprawiedliwienie dodam (bo trochę wstyd). Że to mój pierwszy diesel, poprzednio miałem (mam nadal) mocną benzynę i jeżdzę raczej na słuch (lub obrotomierz). Od kilku tygodni jednak mi się to nie zdarza. Na pewno nie jest winny samochód/silnik ale przyzwyczajenia kierowcy
            2. Co do stabilności to rzeczywiście na nierównościach przy dużej prędkości czasem zdarza się, że lekko ruszy tyłem, ale znowu zrzucam to na karb moich przyzwyczajeń. 6 lat dynamicznego jeżdzenia Clio II robi swoje a O2 jakby nie było dłuższym samochodem jest. Lekkie rzucanie tyłem nie ma raczej wpływu na bezpieczeństwo bo samochód natychmiast zaczyna trzymać się pazurami drogi i na normalnej drodze na zakrętach jest wręcz fenomenalny. Normalnej czytaj: nie wiejska z dziurami i krowimi kupami.

            W swojej O2 nie mam ESP.

            Co do mułowatości 1,9 to rzeczywiście przy ruszaniu jest lekko leniwy, ale taka charakterystyka silnika. Brakuje mi też lekko kopa na 4 w okolicach 100km, ale to również moje przyzwyczajenia. Nie da się porównać mojej poprzedniego clio II z benzyną 1.6 i 90KM oraz masa 985kg do O2 z dieslem 1,9 TDI 105KM i o 50% większą masą. No i te momenty obrotowe. Generalnie jestem zadowolony, ale lekki niedosyt z 2.0 TDI zostaje. W Mastersie nadzieja. Jestem maksymalistą ale ponad 90tys za O2 to była dla mnie lekka przesada i zostało 1.9.

            pozdro

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez pooh2005
              . Jestem maksymalistą ale ponad 90tys za O2 to była dla mnie lekka przesada.
              delikatnie powiedziane :szeroki_usmiech
              Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Kmab
                Zamieszczone przez pooh2005
                . Jestem maksymalistą ale ponad 90tys za O2 to była dla mnie lekka przesada.
                delikatnie powiedziane :szeroki_usmiech
                hmm, panowie, traktujecie swoja marke jak marke jakiejs drugiej kategorii, byc moze ona jest taka wlasnie "gorsza", ale za inne kompakty (czyli mimo wszystko generalnie fury odrobine mniejsze), z porownywalnymi motorami i wypasem kosztuja bardzo podobnie.
                no rzeczywiscie 5d stilo kosztuje jakies 83tys, ale mimo wszystko wole octe

                (corolla 116KM - 89000, astra III chyba ponad 95000)
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz


                • #9
                  Niedawno przyjechał kolega ze Szwajcarii i mówił że dużo octavi 02 trafia na serwisy.Wzywają właścicieli do różnych poprawek.Jak bym dał tyle kasy to też bym się wkurzał.Z drugiej strony to dobrze że ujawniają błędy a nie tak jak szwagier( kupił uno w promocjii i ma ją do dziś jako stały klient sklepu motoryzacyjnego).Coraz więcej marek ujawnia błędy , grunt że się przyznają do tego. :wink:

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez henio
                    ...kupił uno w promocjii i ma ją do dziś jako stały klient sklepu motoryzacyjnego...
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz


                    • #11
                      Re: niestabilność Octavii II

                      Zamieszczone przez StaruchPl
                      zdaża się że przy próbie ruszania na wolnych obrotach samochód często gaśnie. Czy może być to prawdą?
                      Wygląda, że jest tak poprostu w dieslu, że trzeba przygazować. Ponoć prawdziwa korba jest we Fiacie Stilo z boskim JTD.

                      Wydaje mi się, że przypadłości wieku młodzieńczego zdarzają się wszystkim i właściwie to zależy to od egzemplarza i szczęscia posiadacza :|
                      Leon FR 2.0TDI 170KM

                      Komentarz


                      • #12
                        Ja do diesla przyzwyczajałem sie dość długo.. po pierwsze własnie gaz przy ruszaniu a po drugie pilnowanie obrotka.. wiadomo szkoda go "przekręcić" więc jak śmigam octą to pilnuje obrotka... Ale nie ma sie co bać DOBRY DIESEL NIE JEST ZŁY k
                        BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

                        Było O1 jest O3

                        Komentarz


                        • #13
                          Witam

                          Co do ruszania podczas normalnej jazdy to ruszam z ok 1200 obr(wiecej nie potrzeba bo sie turbinka włącza a wtedy o spokojne rusznie nie łatwo)), a benzynowa Astrą II 1.6 16V ktora mialem wczesniej ruszałem z ok 1800 obr Jak dla mnie dużo latwiej jezdzi sie dieslem niz benzyna. Zreszta zgasic diesla podczas ruszania jest IMO 10 razy trudniej niz benzyne.

                          Pozdrawiam.
                          --------------

                          Komentarz


                          • #14
                            Pojeździj dieslem z Common Railem, zwłaszcza w Mondeo, to zmienisz zdanie.

                            Komentarz


                            • #15
                              wiadomo ze na pompowtryskach trzeba dac wiecej gazu przy ruszaniu
                              wczesniej jezdzilem TDI 90 na pompie i byla znacznie latwiej ruszyc tzn mniej gazu i silnik nie pracowal tak twardo... ale to juz taka charakterystyka silnika. to nie jakas wada

                              Komentarz


                              • #16
                                wiadomo ze na pompowtryskach trzeba dac wiecej gazu przy ruszaniu
                                a mi tam jeszcze nigdy nie zgasł, mojemu tacie też a to pierwszy TDI, wcześniej polonez :P i uważam,że lepiej sie rusza dieslem...

                                Komentarz


                                • #17
                                  adik_s>
                                  ale ty nie masz pompowtrysków. to uroda nowych o2 ze trzeba mocniej przygazowac.
                                  pozdro

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Witam
                                    kup z automatem, nigdy nie gasnie, swietnie przyspiesza (jak na DIESLA)
                                    przesiadlem sie z mocnej bezyny i jestem zadowolony
                                    tylko jak dla mnie glosno; ;(

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      ej!!! bez przesady! w manualu przy odrobinie wyczucia też sie bez problemu rusza...
                                      każdym samochodem można od ruszania załatwić sprzęgło :wink:

                                      a na temat stabilności, czy ktoś ze snujących zarzuty skosztował jazdy innymi autkami z aktualnej oferty w tym przedziale cenowym?!? O2 jest bez konkurencji k

                                      może nowy focus coś może, ale jeśli układ jezdny ma taki jak focus MAX to też nie do końca. O2 jest zajebista :szeroki_usmiech

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Z nowych aut zmienione zawieszenie ma Astra, Focus, i grupa VW - Focus byl klasa sama dla siebie w poprzedniej budzie, a teraz rywale go dogonili.

                                        Co do ruszania to faktycznie diesla CR latwiej zadusic i to czasem mi sie udawalo w Lagunie. Co do ruszania wzgledem starych diesli to rusza sie tak samo, z tym ze tu obroty sa ustawione nizej niz kiedys diesle mialy i stad mozna bylo ruszac bez gazu po parkingu tak samo jezdzic. Skody jeszcze mi sie nie udalo zdusic przy ruszeniu.
                                        A co do 'aftomatow' tez fajna sprawa szczegolnie do jazdy w miescie w cyklu ruszyc-zatrzymac i tak kilkaset razy dziennie.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Pompy były "mocniejsze" na niskich obrotach... Na początku kilka razy zdusiłem silnik...

                                          Jednak człowiek szybko się przyzwyczaja i nie ma z tym później problemu :twisted:


                                          Co do zawieszenia... Octavia II w Elegansie... Prowadzi się mega zajebiście... Combi ciut gorzej... Ale limuzyna bajecznie k k k

                                          Slowackiego... 140 km/h zero wrażenia na aucie... Sempertyny... Ilu cudaków tam wisiało na barierkach... Obwodnica... Wszystkie łuki na maxa... O ile mozna ops:

                                          Wjazd do Gdyni od strony Rumii... Za miejscem gdzie stoją... 170-180... Nic... Więcej nie ma sensu... Droga lekko nierówna. Wyjazd z Wejherowa... Prosta przed Redą... 200 i nic... Droga dwupasmowa z lekkimi koleinami. Inne auta są zdecydowanie bardziej nerwowe :idea: Morena... Kierunek Słowackiego (Dlugi łuk za Lotosem)... 170 i jedziemy po 1 pasie...

                                          Wszystkie predkości albo przy znikomym ruchu... Zdarza się czasem, lub też w nocy :!:


                                          Krótko... Zawiecha dużo lepsza od Octavii I :!:
                                          www.soft-car.pl
                                          www.chiptuning-gdansk.pl


                                          - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                          - Wyłączanie DPF
                                          - Hamownia Obciążeniowa

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Przesiadłem się z banzyny na diesla i potwierdzam ze diesla łatwiej jest zdławic przy niskich obrotach. sam na poczatku wiele razy musiałem sie czerwienić jak mi auto zgasło przy ruszaniu na światłach. jak uczniakowi a jeżdżę 13 lat.
                                            Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Moja O2 robi sie troche niestabilna powyzej 180 km/h (z pasazerami z tylu nawet juz od 160) - wrazenie jest takie jakby przod zaczynal "myszkowac" po drodze. Przypuszczam ze pomoglby jakis dociskajacy spoiler z przodu. Dotychczas nie doprowadzilo to do wiekszych problemow, jednak na wszelki wypadek w zakretach zwalniam ponizej tej granicy.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Aslan>
                                                Tiaaaaaaaaaa....mysle ze przy 180km/h to kazdy cywilny samochod zaczyna myszkowac i byc niestabilny. Mysle, ze gdybym przeczytal twoj komentarz wczesniej, to zastanowilbym sie nad Subaru w wersji WRC. A tak kupilem tylko O2 kombi i bede musial uwazac przy predkosiach poddzwiekowych (i nie wchodzic w zakrety przy 150-160).

                                                pozdrawiam

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  to ze PD przy ruszaniu potrafi zgasnac a VP bedzie sie ratowal i nie chcial zgasnac zalezy od programu, tak w skrocie to 'bardzo' wolne obroty sa inaczej napisane w VP a inaczej w PD
                                                  jak to mawia Tora "tak to gebels sobie wymyslil"

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X